pazarındaki yeniliklerden her zaman heyecan duyuyoruz ve Bimotal’ın yeni Elevate’i hafif ve güçlü, birinci sınıf bir çıkarılabilir güç aktarma organıdır . Bu ürüne göz kulak oluyoruz ve son zamanlarda Bimotal CEO’su ve kurucusu Toby Ricco ile bir konuşma yapabildik. Toby, Elevate’e genel bir bakış sunuyorsistemi – ve bu çıkarılabilir motorun normal dağ bisikletinizin arka tekerleğine nasıl 50-100 Nm tork ekleyebileceğini açıklıyor. Elevate, birden fazla bisiklet sorununu çözer çünkü mevcut bisikletinizi gerektiğinde güç ekleme seçeneğiyle birlikte kullanabilirsiniz. Bağlantının ağırlığı 200 gramdan az, tahrik ünitesi iki pound ve tüm sistem altı poundun altında. Sistemi kontrol etmek için ön gidona bağlı bir gaz kelebeği ile şişe kafenize bir pil takımı sığar. Elevate’i birkaç soruna ilgi çekici bir çözüm olarak gördük ve bu sistemi Toby ile tartışmaktan heyecan duyduk.
Elektrikli Bisiklet Raporu’nda bize katıldığınız için teşekkürler , Toby! Bugün sizinle Bimotal ve Elevate’i tartışmaktan heyecan duyuyoruz. Bize biraz kendinizden ve şirketinizden bahseder misiniz? Nasıl başladın Elevate sistemi fikrini ne ortaya çıkardı?
Teşekkürler! Burada olmaktan mutluyum. Evet, bu yüzden her zaman hevesli bir dağ bisikletçisi oldum, ancak bir kayak kazası bende bir diz yaralanmasına neden oldu, bu yüzden artık bir zamanlar yaptığım gibi tepelere güç sağlayamayacaktım. Bir ebike almayı düşündüm, ancak o zamanlar tamamen spesifik olan, sadece 25 lb ağırlığında ve 160 mm seyahat kapasiteli özel bir Cannondale Lefty’im vardı. Çoğu ebike 50 lb’ye yakın ve aynı özelliklere sahip değildi, bu yüzden aynı deneyimi yaşayabileceğimi düşünmedim. Artı, bisikletimi biraz özelleştirmiştim ve sürmeye devam etmek istedim! Bu yüzden güçlendirme sistemlerini ve mevcut bisikletimi kullanmama izin verecek, ancak ihtiyacım olduğunda tork ekleyen bir şeyi nasıl tasarlayabileceğimi analiz etmeye başladım. Aktarma sistemine odaklandım ve ardından arka tekerleğe güç katmak için arka rotora odaklandım.
O sırada Tesla’da çalışıyordun, değil mi? Bu, yeniliğinizi ve tasarımınızı nasıl etkiledi?
Evet, Tesla geçmişim Elevate’in tasarımına büyük katkı sağladı. Güç elektroniği ile çalışıyordum ve en büyük zorluklardan birinin termal transferin yönetimi veya bir motor sisteminden üretilen tüm ısının nasıl dengeleneceği olduğunu biliyordum. Hafif, küçük ve ısıyı arka tekerlek ve aktarma organlarından uzaklaştıracak veya aktaracak bir tasarıma ihtiyacımız olduğunu biliyordum. Arka rotora bağlanan montaj parçaları kullanarak, ısı transferini emmeye yardımcı olan bir kasaya sahip kompakt ancak güçlü bir motor tasarladık.
Elevate’in nasıl çalıştığını ve mevcut dağ bisikletinize nasıl bağlandığını bize anlatın
Elevate, harici olarak monte edilmiş disk frenlerinizle aynı noktalara monte edilen çıkarılabilir bir motor sistemidir. Rotor 50 gramdır, saplamalar 20 gramdır ve kablo demeti ve kablolar 100 gramın biraz altındadır, bu nedenle tüm montaj 200 gramdan azdır. Pil takımı şişe kafesine oturur ve kontrol için ön gidona bir gaz kelebeği takılır. Motorun zincire veya kasete herhangi bir gerilim eklemeden tork eklemesini istedik. Elevate’i tamamen çıkarılabilir olacak şekilde tasarladık, böylece bisikletinizden atlayabilir, motoru birkaç saniye içinde yuvaya takabilir ve ardından tekrar yola çıkıp yolculuğunuza devam edebilirsiniz. Tüm Elevate sistemi 6 pound’dan daha hafiftir.
Hedef demografiniz var mı?
İlk hedefimiz dağ bisikletçileri, ancak zamanla yollara ve taşıtlara yayılmak istiyoruz. Elektrikli dağ bisikletleri en hızlı büyüyen ebike segmenti ve benim geçmişim dağ bisikleti üzerine kurulu, bu yüzden başlamak için doğal bir yer gibi görünüyordu. Bir dağ bisikletindeki geniş arka rotor ve daha geniş tekerlekler de motor montajı için mükemmel bir yer sağlar. Bir dağ bisikleti sürerken ağırlık önemlidir ve amacımız mevcut bisikletinizin gücünü artıracak süper hafif bir motor sağlamaktır. Benim gibi hafif, yüksek özellikli bir dağ bisikletine sahip olan ve sırf motor gücü eklemek için ağır, pahalı bir bisiklet satın almak istemeyen başka sürücüler olduğunu hayal ediyorum. Motorun çıkarılabilir olması dağ bisikletçileri için de çekicidir çünkü motoru 20 saniyeden daha kısa sürede kolayca takıp çıkarabilirler, böylece yalnızca gerektiğinde takmanız gerekir. Elevate, dağda biraz ekstra güç isteyen yokuş aşağı biniciler için harika bir seçenektir, ancak daha sonra bombayı düşürmek ve sonra tekrar yukarı çıkmak için motoru kaldırabilirler. Ayrıca Elevate’in arkadaşlarına ayak uydurmak isteyen veya sakatlığı olan ancak sürmeye devam etmek isteyen sürücülere yardımcı olacağını düşünüyoruz.
Bize biraz pilden bahsedin. Şarj başına menzil nedir ve beklenen ömür nedir?
İyi soru. Menzil elbette ağırlığınıza, araziye ve ne kadar gaz kullandığınıza bağlı olarak değişecektir. Çoğu sürücünün 250 watt saatlik bir pille şarj başına 15-30 mil yol alacağını tahmin ediyoruz. Pillerimiz Samsung veya Panasonic pilleri kullanır, bu nedenle endüstri için oldukça standarttır ve herhangi bir ebike pil kadar uzun süre dayanır. Pil, rahatlık için su şişesi kafesine oturur ve sürücüler, menzillerini uzatmak için kesinlikle birden fazla kişi alabilirler.
Elevate, kesinlikle etkileyici olan 50Nm ile 100Nm arasında tork sunar. Bu tork miktarı, motor gücü için tasarlanmamış bir arka tekerleğin bütünlüğünü dengeleyebilir mi?
Elevate, frenleme ürettiğinizden daha az tork üretir – sadece farklı bir yöndedir. Motorun kuvveti manuel frenleme kuvvetlerinden daha düşük olması gerektiğinden, her iki bileşen de bundan çok daha fazla tork için tasarlandığından, rotor veya tekerlek üzerinde herhangi bir olumsuz etkisi olmamalıdır.
Elevate motoru rotordan ne kadar uzağa uzanır? Dağ bisikleti sürerken teknik arazide gezinme yeteneğinizi tehlikeye atabilir mi?
Motor, pedallarınızdan daha az mesafede olan fren kaliperlerinizden 20-30 mm dışarı çıkar. Onu içeri soktuk ve düşük bir profile sahip olacak şekilde tasarladık, böylece normal rotanızda herhangi bir sorun yaşamadan devam edebilirsiniz. Kesinlikle, motorun bir sorun olabileceği bazı alanlar olacaktır – örneğin kaya tırmanışına gitmeye karar verirseniz, ancak çoğu sürücü orada olduğunu bile fark etmeyecektir.
Elevate ayrıca bir çarpışma durumunda korunmak üzere tasarlandı. Kasa çok sağlamdır ve montaj saplamalarının bir gerilim yoğunluğu vardır, bu nedenle motora sert bir şekilde vurursanız, motorun kendisinden ziyade saplamaların kırılacağı bir kırılma noktası vardır. Çıtçıtlar ucuzdur ve değiştirilmesi kolaydır. Bu, bilgisayarınızın şarj kutusundaki ayırma noktası gibidir. Kablonun üzerine basarsanız, stres noktası devre dışı kalır, böylece şarj cihazını kırmazsınız. Elevate’in sürüşü daha kolay ve eğlenceli hale getirmesini istiyoruz ve motoru kompakt ve sağlam olacak şekilde tasarladık, böylece endişelenmenize gerek kalmadı.
Montaj takıldığında arka rotor nasıl etkilenir?
Tahrik ünitesi içerisinde tek yönlü yatak bulunmaktadır. Testlerimizde, motor çalışmıyorken sürtünme ve gürültü neredeyse algılanamaz ve yardımsız bir bisiklette olduğu gibi kayabilir ve pedal çevirebilirsiniz.
Elevate motorunun gürültü çıkışı nedir? Diğer sürücüler bunu duyabilir mi?
Şu anda 60-70dB’de gürültü çıkışını ölçtük, ancak bunu azaltmak istiyoruz. Çok gürültülü olmasa da, motor muhafazasını gürültüyü daha kolay emecek şekilde tasarlamak ve ayrıca gürültü çıkışını azaltmak için dişli dişlerini yeniden şekillendirmek için çalışıyoruz.
Pedal çevirme ve kısma arasındaki etkileşim nedir? Aynı anda hem fren yapıp hem de gaz veremeyeceğiniz için motor engelleme var mı?
Gaz kelebeği, sürücü gücünü destekler ancak engellemez, böylece gaza bastığınızda, gücü iki katına çıkarmak için pedal çevirmeye devam edebilirsiniz. Şu anda motor engellememiz yok, ancak bunu uygulamaya eklemek istiyoruz. Sürücüler ayrıca Elevate’i Class 2 veya Class 3 hızlarına ayarlamayı da seçebilirler. 28 mph, Sınıf 3 için sınırdır ve 20mph, Sınıf 2 için sınırdır, bu nedenle nerede yaşadığınıza ve yerel ebike yasalarının ne olduğuna bağlı olarak, gaz kelebeği tarafından üretilen güç çıkışını ayarlayabilirsiniz. Gaz kelebeği, arabadaki gaz pedalı gibi torku modüle eder. Sürücüler, gaza ne kadar aşağı bastıklarına bağlı olarak motor gücünü ayarlayabilirler.
Elevate, Specialized Turbo Levo SL, Orbea Gain, vb. Gibi yeni, daha hafif ebikes ile nasıl karşılaştırılır?
Amacımız, herhangi bir motorlu ebike için doğrudan bir seçenek sunmaktır. Dağ bisikleti çok ağırlık merkezlidir ve ebikes, ne kadar hafif olursa olsun, yine de üst düzey dağ bisikletleriyle rekabet edemez. Elevate’in modüler olması birçok avantaj sağlar:
- Elevate’i kolayca takıp çıkarabilir, ihtiyacınız olmadığında genel yaysız ağırlığı azaltabilirsiniz.
- Modüler parçalar, yeni bileşenler ve yazılımlar mevcut olduğundan kolaylıkla yükseltilebilir.
- Halihazırda yüksek özellikli bir bisiklete sahip olan sürücülerin, sürmeye devam etmek için yeni bir tane satın almasına gerek yoktur.
- Sürücüler, farklı bisikletlere bir binek takabilir ve ardından motoru o gün sürmeyi planladıkları bisiklete takabilir. Elevate, herhangi bir uyumlu bisiklette ek güç için seçenekleri açar.
- Elevate, yüksek kaliteli eMTB’lerle rekabet edebilmesi için sürüşün ortasında değiştirilebilen hafif piller kullanır. Elevate, daha fazla güç, daha az ağırlık demektir.
Elevate’in fiyatı hakkında bazı endişeler duyduk. 1950 dolarlık fiyat etiketinin biraz dik olduğunu düşünenlere cevabınız nedir?
Elevate’e önemli mühendislik gitti, bu yüzden bu ucuz bir güçlendirme değil. Çıkarılabilir, tasarlanmış bir güç aktarma organıdır. Kullanımı kolay hafif güç sağlamaya odaklandık. Yüksek özellikli bir ebike, 7000 ila 10.000 ABD Doları arasında çalışabilir. Karşılaştırıldığında, Elevate son derece ekonomiktir. Elevate ayrıca mevcut dağ bisikletinize önemli bir değer katar. Sürücüler, yeni bir ebike satın almak zorunda kalmak yerine, halihazırda sahip oldukları uyumlu herhangi bir bisikleti kullanabilirler. Ayrıca motor takılı olmadan da binebilirsiniz, böylece ihtiyacınız olmadığında yaysız ağırlığı taşımazsınız. Birden fazla bisiklet satın alacak alana ve kaynağa sahip olanlar için yine de bunu yapacaklar, ancak en sevdikleri bisikletin işlevselliğini artıran birinci sınıf bir ürün isteyenler için Elevate harika bir seçenek.
Şirket olarak gelecekteki hedefleriniz nelerdir? Pazara ne getirmek istiyorsunuz?
Amacımız insanları arabalarının dışına ve dışına çıkarmak. Premium güç aktarma organları bizim uzmanlık alanımızdır ve bu uzmanlığı tüm topluluklarda gazla çalışan olmayan araçların kullanımını ilerletmek için kullanmak istiyoruz. Hedeflerimizde ilerlememize yardımcı olacağını tahmin ettiğimiz bir dizi tohum fonumuz var. Nihayetinde, ister bisiklet, ister scooter veya başka bir küçük araç olsun, tam istiflenmeyi planlıyoruz. İnsanların alternatif ulaşım kullanmasını kolaylaştıran her şey, odak noktamızdır.
Elektrikli Bisiklet Raporu’nda bizimle zamanınızı paylaştığınız için teşekkür ederiz Toby ! Gelecekte Bimotal’ın büyümesini görmek için sabırsızlanıyoruz.