Başlıklar
Mobilitenin Önem Kazanması
Korona virüsün etkisiyle bisiklete olan talep arttı ve Türkiye 2020 yılında 50 milyon Euro değerinde bisiklet ihracatı yaptı. Hem hava kirliliği yaratmaması hem de kullanım maliyetinin yüksek olmaması gibi sebepler de bisikletlere olan talebi arttırmıştır. Mobilite sektörünün önem kazanması sonucunda bazı otomotiv firmaları da mobilite şirketlerine dönüşmüş ve özellikle pandemi sürecinde tekerlekli ulaşım, dönüşüme uğramıştır. Ulaşım amacının yanında sportif amaçla da kullanılan bisiklet, yalnızca Türkiye’de değil; dünya çapında yüksek bir talep görüyor.
Toplu taşıma kullanmak istemeyen kişiler de otomobil fiyatlarına göre daha düşük kullanım maliyetine sahip olan bisikletleri tercih ediyorlar. Çevreci yapısının yanında sağlıklı da olması sayesinde 2020 yılında bu sektörde yüksek miktarda ihracat yapıldı. Pandeminin başlarında birçok yarışın ve organizasyonun ertelenmesi sayesinde, tüm etkinlikler belli bir döneme denk geldi. Bu sayede bisiklet ihtiyacı, buna bağlı olarak bisiklete olan talep arttı. İhracatta önemli bir gelişme kaydeden mobilite sektöründe rekor bir rakam olan 50 milyon Euro görüldü.
Bisiklette 50 Milyon Euro İhracat
Pandeminin etkisiyle Avrupa ve Amerika’da bisiklet satışlarında olağanüstü bir artış görülmüştür. Yüzde 110’un üzerinde pazar büyümesinin yaşandığı yerler genellikle Avrupa ülkeleri oluyor. Yıl bazında bakıldığında da bisiklet satışlarında yüzde 50’nin üzerinde büyüme görülüyor.
Türkiye’de bisiklete olan ilginin artmasıyla sektörün de ihracata etkisi büyük oldu. Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, 2020 yılında bisiklet ihracatının 50 milyon Euro üzerinde olduğunu söyledi. Ayrıca ithal ara mamul İlave Gümrük Vergisi ve Gözetim oranlarında yapılan düzenlemelerin de sektörü olumlu yönde etkileyeceğini vurguladı.
Pandemi Sürecinde Bisiklet Yarışı
Korona virüs, spor organizasyonları üzerinde de büyük bir etkiye sahip oldu. Salgının ortaya çıktığı ilk zamanlarda bisiklet yarışları ertelenmişti. Daha sonra pandemi önlemleri alınarak büyük bisiklet yarışlarına devam edildi. Özellikle Fransa’da Tour de France, İspanya’da La Vuelta ve İtalya’da Giro D’Italia turları gerçekleştirildi. Büyük organizasyonlardan bir diğeri de Antalya’da yapılacaktı ancak iptal edildi. Yerel yarışlar ise faaliyetlerini sürdürüyor.
Soğuk Havada Bisiklet Yarışları
Geçtiğimiz hafta Muğla’da Türkiye Bisiklet Federasyonu tarafından Bisiklet İl Birinciliği yarışı gerçekleştirildi. Sezonun heyecanlı bir başlangıcı olan bu yarışın Mayıs ayında, Türkiye Şampiyonası öncesinde gerçekleştirilmesi planlanıyordu. Muğla’nın farklı ilçelerinden bireysel lisansla veya takımlar ile katılımın sağlanabildiği yarışta ocak ayında dondurucu soğuk varken 7 farklı yaş kategorisi vardı. Bu kategorilerde toplamda 94 bisikletçi yarıştı ve yaş kategorilerinde derece yapan sporcular ödüller aldı. Genel Klasman birincisi, Marmaris bölgesi takımlarından olan Caria Velomaris’in sporcusu 19 yaşındaki Emir Yargıç oldu.
Federasyon yarışları dışında özel Gran Fondo yarışlarının da gerçekleştirilmesi planlanıyor. Nisan ayının sonunda Uluslararası Bisiklet Federasyonu tarafından Gan Fando Serisi’nin Türkiye ayağı Antalya’da gerçekleştirilecek. Yarışta uluslararası katılımcıların da olması bekleniyor ve bu yüzden yarışın Antalya’da turizme katkısı olacağı tahmin ediliyor.
TOGG Yerli Elektrikli Bisiklet
Bisiklet endüstrisindeki gelişim hız kesmeden devam ediyor. Her yıl farklı bir yenilik görülen sektörde, elektrikli teknolojiler de mobilitenin önemli bir parçası haline geldi ve bisiklet sektöründe elektrikli dönüşüm hız kazandı. Pandemi sürecinde toplu taşıma araçlarında kullanım azaldı ve mobilite ciddi bir biçimde önem kazandı. Günlük ulaşımda mobilitenin önem kazanmasıyla, elektrikli teknoloji de bu sektörde yaygınlaşmaya başladı.
Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, yerli üretimde ihraç kabiliyetinde ve sürdürülebilirlikte kararlı olduklarını dile getirdi. Elektrikli bisiklet markası için inanç ve sabır ile çalışmalarına devam ettiklerini de vurgulayan Esat Emanet, milli elektrikli otomobil projesinin de kendilerine ilham verdiğini ve destek olduğunu söylüyor. Yerli ve milli pil üretiminde gelinen nokta yerli ve milli elektrikli bisiklet projesini de etkiledi. Olumlu yönde etkilenen projede hayal aşamasından planlama aşamasına geçildiği söyleniyor.
Projeye göre satış fiyat aralıkları da verildi. Bunlara göre;
- Şehir bisikletleri için satış fiyat aralığı 1500-10000
- Katlanır bisikletlerin piyasadaki satış fiyat aralığı 1500-15000
- Dağ bisikletleri için belirlenen satış fiyat aralığı 1500-100000
- Yol bisikletleri için ödenecek fiyat aralığı 2000-100000
- Kalitesine göre bisikletlerdeki fiyat aralığı 50-1000
- Jant vites sistemi ve yedek parçalardaki fiyat aralığı 500-20000 olarak belirlenmiştir.
Bu görseldeki bisikletin fiyatı nedir